O potrzebie skorzystania przez Rzeczpospolitą Polską z prawa opcji w odniesieniu do reklamy preparatów do początkowego żywienia niemowląt i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego opracowanej w celu zaspokojenia potrzeb żywieniowych niemowląt
O potrzebie skorzystania przez Rzeczpospolitą Polską z prawa opcji w odniesieniu do reklamy preparatów do początkowego żywienia niemowląt i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego opracowanej w celu zaspokojenia potrzeb żywieniowych niemowląt
Ważny artykuł, ale jak
skłonić nową MZ do jego przeczytania i zainspirowania się?
W czasach, w których nikt
już prawie nie czyta niczego dłuższego niż kilkustronicową, prostą publikację może
być to nie lada wyzwanie…
Dlatego w ramach SOPWKP przygotowuję
także (krótsze:)) pismo do MZ w sprawie potrzeby jak najpełniejszego wdrożenia do
prawa polskiego Międzynarodowego Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących
Mleko Kobiece wraz z następującymi po nim rezolucjami WHA (Kodeks WHO), z
postulatami zmiany prawa w tym zakresie.
Dla większego impaktu
dobrze byłoby uzyskać poparcie innych organizacji działających na rzecz ochrony
promocji i wsparcia karmienia piersią - zachęcam do wsparcia naszej akcji😊. Więcej info wkrótce.
A wszystkim
zainteresowanym tym tematem polecam lekturę mojego najnowszego artykułu w Przeglądzie
Prawa i Administracji. Link do artykułu: https://wuwr.pl/ppa/article/view/15405/13857
.
ABSTRAKT dla zachęty😊: „Niniejszy artykuł przedstawia
argumenty przemawiające za potrzebą skorzystania przez Rzeczpospolitą Polską z
prawa opcji w odniesieniu do reklamy preparatów do początkowego żywienia
niemowląt i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego opracowanej w celu
zaspokojenia potrzeb żywieniowych niemowląt. Za skorzystaniem z prawa opcji w
pełnym zakresie (czyli wprowadzeniem zakazu, a nie jedynie dalszego
ograniczenia, reklamy produktów objętych prawem opcji) przemawiają zwłaszcza
względy ochrony zdrowia publicznego i środowiska, prawo kobiet do precyzyjnych,
bezstronnych informacji potrzebnych do dokonania świadomego wyboru w sprawie
karmienia dziecka, prawo matki i dziecka do karmienia piersią oraz związane z
nimi zobowiązania międzynarodowe Polski, a także analiza przepisów dotyczących
reklamy produktów objętych prawem opcji pod kątem ich wystarczalności i
skuteczności.”
***
“On the need for the Republic of Poland to
exercise the option right with regard to the advertising of infant formula and
food for special medical purposes developed to satisfy the nutritional
requirements of infants”
SUMMARY:
“The article argues for the need for the Republic
of Poland to exercise the option right with respect to the advertising of
infant formula and food for special medical purposes developed to satisfy the
nutritional requirements of infants. The use of the option right to its full
extent (i.e. the introduction of a ban and not only a further restriction of
advertising the products covered by it) is supported in particular by
considerations of public health and environmental protection, the right of
women to accurate, unbiased information needed to make an informed choice
regarding the feeding of the child, the right of mother and child to breastfeed
and Poland’s international obligations, as well as an analysis of the
provisions on advertising products covered by the option right in terms of
their sufficiency and effectiveness.”
Pozdrawiam
i życzę miłej lektury!
Anna – Wasz prawnik laktacyjny
Komentarze
Prześlij komentarz