Jak marketing mleka modyfikowanego wpływa na nasze decyzje dotyczące żywienia niemowląt – nowy raport WHO i UNICEF
Jak marketing mleka modyfikowanego wpływa na nasze decyzje dotyczące żywienia niemowląt – nowy raport WHO i UNICEF
Długo mnie nie było na blogu. Po ponad miesięcznym zamknięciu w mieszkaniu z dziećmi z powodu kwarantanny i dwukrotnych izolacji, a zaraz potem szpitala, w którym byłam z córką (na szczęście nie z powodu COVIDa), powoli wracam do życia i – oby wreszcie - do pisania.
O szpitalu z perspektywy matki karmiącej piersią i jej dziecka napiszę niedługo – mam tu niestety praktyczne doświadczenie z powodu kilkukrotnej wspólnej hospitalizacji, w tym raz w roli pacjentki. Trochę pisałam już o tym na łamach Kwartalnika Laktacyjnego jeszcze przed Covidem (zob. https://prawoilaktacja.pl/p/literatura.html). Myślę jednak, że warto odświeżyć temat z uwzględnieniem stanu pandemii, także oczekujcie na nowy wpis 😊.
Natomiast w tym miejscu chcę się króciutko (serio) skupić na ważnej kwestii, jaką jest agresywny, nieetyczny i niszczący dla karmienia naturalnego marketing sztucznych mieszanek (pisałam o tym trochę na blogu i nie tylko, zainteresowanych odsyłam tutaj https://prawoilaktacja.pl/search/label/Marketing%20MM ).
Pragnę zwrócić Waszą uwagę na najnowszy raport WHO i UNICEFu z lutego br. pt. „Jak marketing mleka modyfikowanego wpływa na nasze decyzje dotyczące żywienia niemowląt” i gorąco zachęcić do jego przeczytania oraz do obejrzenia nagrania z webinaru pokrótce go omawiającego.
- O samym raporcie (jego ustaleniach) napiszę wkrótce. W tym miejscu tylko wspomnę, że jest to największy do tej pory tego rodzaju raport (opiera się na doświadczeniach ponad 8500 kobiet i 300 pracowników ochrony zdrowia z ośmiu krajów). Ujawnia agresywne praktyki marketingowe stosowane przez przemysł mleka modyfikowanego, podkreśla ich wpływ na decyzje rodzin dotyczące karmienia niemowląt i małych dzieci oraz przedstawia możliwości przeciwdziałania tym praktykom.
Warto poznać taktyki marketingowe producentów sztucznych mieszanek choćby po to, żeby – na ile to możliwe - móc się przed nimi bronić, a także żeby zrozumieć jak ważną sprawą jest wprowadzenie odpowiednich regulacji prawnych zabezpieczających przed nimi nas – rodziców (a także przedstawicieli ochrony zdrowia), a w konsekwencji i nasze dzieci, bo to one najmocniej odczuwają skutki naszych decyzji dotyczących ich żywienia.
Pamiętajmy, że karmienie piersią jest kwestią zdrowia publicznego oraz prawem matek i ich dzieci i dlatego zasługuje na pełną ochronę (w tym w obszarze marketingu sztucznej żywności i produktów pokrewnych), jak również na promocję w społeczeństwie oraz realne wsparcie.
RAPORT można pobrać tutaj, a nagranie jest dostępne tutaj (naprawdę warto je obejrzeć; przedstawia ono problem w sposób rzeczowy, zwięzły, ciekawy i przystępny, także zapewniam Was, że nie będzie to stracony czas).
Bardziej zainteresowanych tematem odsyłam również do relacji dotyczących raportu w mediach zagranicznych:
- Baby formula makers still breaking global marketing rules – report, REUTERS, https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/baby-formula-makers-still-breaking-global-marketing-rules-report-2022-02-22/ ;
- WHO slams baby milk industry for rampant ‘manipulative’ marketing, swissinfo.ch, https://www.swissinfo.ch/eng/who-slams-baby-milk-industry-for-rampant--manipulative--marketing/47369706
- WHO sounds alarm on 'unethical,' 'aggressive' formula milk marketing, devex, https://www.devex.com/news/who-sounds-alarm-on-unethical-aggressive-formula-milk-marketing-102737
Zachęcam także do podpisania listu otwartego wzywającego do zakończenia nieetycznego (manipulacyjnego) marketingu sztucznych mieszanek, dostępnego tutaj. Ja już podpisałam😊.
Zmykam i życzę owocnej lektury! Niebawem więcej info w temacie 😊.
Pozdrawiam Was serdecznie!
Anna – Wasz prawnik laktacyjny
PS Zachęcam również do obejrzenia niespełna minutowego filmiku związanego z Raportem (dostępny tutaj), obnażającego istotę marketingu mleka modyfikowanego, a także do przejrzenia trafiających w sedno infografik od WHO, które załączam.
Który slajd przemawia do was najbardziej? Według mnie wszystkie dają do myślenia, ale chyba najbardziej zapadł mi w pamięci ten ze zdjęciem USG… Taki lekko mrożący krew w żyłach, nieprawdaż? Tak – tak właśnie działa marketing mleka modyfikowanego… on działa nawet wtedy, kiedy my o tym nie wiemy.
#EndExploitativeMarketing
#protectbreastfeeding
#DośćNieetycznegoMarketingu
#ochronakarmieniapiersią
Komentarze
Prześlij komentarz